Uutiskirje on tehokas viestintäratkaisu niin järjestöille kuin yrityksillekin

 

Säännöllinen yhteydenpito jäseniin tai asiakkaisiin on hyvän suhteen perusta

 

Uutiskirje avaa aivan uudenlaiset mahdollisuudet viestintään. Se on hyvän näköinen, se voi sisältää kuvia, videon, asiakirjoja, lomakkeita. Se on jotakin aivan muuta kuin perinteinen paperi tai edes sähköposti.

 

Uutiskirjeellä hoidetaan jäsentiedotus, huolletaan olemassa olevat asiakassuhteet, hankitaan uusia asiakkaita, markkinoidaan, tiedotetaan…

 

Luetteloa voisi jatkaa vaikka miten: pidetään asiakasrekisteri ajan tasalla, pyydetään palautteita, tiedotetaan tapahtumista ja kerätään ilmoittautuneet, uutisoidaan ajankohtaisista asioista. Sisäistä viestintää yhtä hyvin kuin vaikkapa medialle tarkoitettua aineistoakin.
 
Uutisviestin rakenne muodostuu pääsivusta ja siihen nostettavista, usein jo muualla verkkosivustossa valmiina olevista syventävistä sivuista. Sivuihin voi liittää kuvia, videon, asiakirjoja, sen voi ajastaa jne.
 
Uutiskirjeen lähettäjä näkee, ketkä vastaanottajista ovat syventyneet saamaansa viestiin. Se on tärkeä tieto pohdittaessa sisällön tavoittavuutta, kiinnostavuutta tai jatkomarkkinoinnin toimenpiteitä.

Yhdessä Verkkoviestimen kävijäseurannan kanssa saadut tiedot voivat olla ohjaamassa järjestön toimintaa tai yrityksen tuotekehitystä, markkinointia, tiedotusta…

 

Yllä esimerkki konsertin markkinoinnista Uutiskirjeellä. Perusviestin ohella siihen on lisätty syventävää sisältöä ja myös lipputilauslomake. Tilauksista kerätyt tiedot viedään Verkkoviestimessä automaattisesti Excel-taulukkoon ja sitä tietä taloushallintoon ja laskutukseen.

 
Uutiskirje on Verkkoviestimen yksi ominaisuus, mutta palvelun saa myös erillisenä tuotteena nimellä Uutisviesti, vaikkei muuten käyttäisikään Verkkoviestin-julkaisujärjestelmää.



eCREDO OY

Puh. +358 (0)50 570 1245
OHEISPALVELUT